اربیل 15°C پنجشنبه 06 اردیبهشت 23:57

رئیس بارزانی با هیئت مشترک سفرای فرانسه و آلمان در عراق دیدار کرد

سفرای فرانسه و آلمان نزد رئیس بارزانی: ما به مسائل مهم بین المللی به ویژه وضعیت اقلیم کردستان توجه داریم
کوردستان TV
100%

 

امروز یکشنبه 22 دسامبر رئیس مسعود بارزانی در صلاح الدین با اریک شوالیه سفیر فرانسه در عراق و مارتین بگر سفیر آلمان در عراق دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار سفرای دو کشور ابراز داشتند که فرانسه و آلمان در موضوعات مهم بین المللی به ویژه وضعیت عراق و اقلیم کردستان اهمیت زیادی برای یکدیگر قائل هستند و آلمان قصد دارد یک مرکز فرهنگی مشترک در قلعه اربیل ایجاد کند. به منظور ارتقای روابط فرهنگی، علمی و ملی بین اقلیم کردستان و آلمان و فرانسه.

رئیس جمهور بارزانی با ابراز خرسندی از همکاری آلمان و فرانسه در مسائل بین المللی، آن را موضوعی مهم و تاثیرگذار دانست و رئیس جمهور بارزانی از تصمیم پارلمان آلمان در به رسمیت شناختن کشتار سنجار به عنوان نسل کشی قدردانی کرد و آن را اقدامی مهم و تاریخی دانست.

وی از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا برای تحقق عدالت و التیام زخم های برادران و خواهران ایزدی تصمیمات مشابهی اتخاذ کنند.

در این دیدار همچنین وضعیت سیاسی منطقه و آخرین تحولات روند سیاسی عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در خصوص روابط اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق، هیئت میهمان از فضای مثبت و بغداد ابراز خرسندی کردند.

اوضاع سیاسی اقلیم کردستان از دیگر موضوعات این دیدار بود و هیئت میهمان بار دیگر تاکید کرد که فرانسه و آلمان به حمایت، مشارکت و هماهنگی با اقلیم کردستان ادامه خواهند داد.

شایان ذکر است که در این دیدار آقای اولیویه دیکوتینی، سرکنسول فرانسه در اربیل هم حضور داشت.

کردستان

اظهار نظر (0)

تاکنون هیچ نظری داده نشده است.

به عنوان مهمان پاسخ دهید

آیا می خواهید اعلان ها را دریافت کنید؟
بمێنەوە لەگەڵ نوێترین هەواڵ و ڕووداوەکانمان.