نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان، روز جمعه به مناسبت روز جهانی محیط زیست پیامی منتشر کرد و در آن اظهار داشت: «درود و قدردانی خود را تقدیم تمامی حافظان محیط زیست میکنم که دلسوزانه برای زیبایی سرزمینمان تلاش میکنند.»
نچیروان بارزانی همچنین تأکید کرد: «حفاظت از محیط زیست تنها یک وظیفه دولتی نیست، بلکه وظیفه همه ماست. در مراکز آموزشی، خانوادهها، رسانهها و نهادها باید دست به دست هم دهیم تا فرهنگ حفاظت از محیط زیست را در کشورمان ترویج دهیم.»
متن کامل پیام نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان به مناسبت روز جهانی محیط زیست:
امروز در روز جهانی محیط زیست، درود و قدردانی خود را نثار تمامی حافظان محیط زیست، سازمانها و نهادهای ذیربط در اقلیم کردستان میکنم که دلسوزانه برای حفاظت از طبیعت و محیط زیست زیبای سرزمینمان تلاش میکنند.
حفاظت از محیط زیست و مقابله با پیامدهای تغییرات اقلیمی، تنها یک وظیفه دولتی نیست، بلکه یک مسئولیت بزرگ ملی و انسانی مشترک است. وظیفه همه ما در مراکز آموزشی، خانوادهها، رسانهها و نهادهاست که با همکاری یکدیگر برای گسترش فرهنگ محیط زیست و کاهش خطراتی که طبیعت کشورمان را تهدید میکند، تلاش کنیم.
ما تأکید میکنیم که اقلیم کردستان همچون همیشه به همکاری و تلاش مشترک با دولت فدرال عراق و جامعه بینالمللی پایبند است تا اقدامات لازم برای حفاظت از منابع طبیعی و تضمین محیط زیستی سالم و آیندهای بهتر برای نسلهای آینده اتخاذ شود.
روز جهانی محیط زیست بر همه مبارک باد.
نچیروان بارزانی
رئیس اقلیم کردستان
۲۰۲۶/۶/۵
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.