نچیروان بارزانی: نوروز نماد شکست تاریکی و تجدید حیات است؛ هیچ نیرویی نمیتواند شعله آزادیخواهی را در نهاد کردها خاموش کند. رئیس اقلیم کردستان به مناسبت جشن نوروز پیامی صادر نموده و ابراز امیدواری کرد که این عید مایه آرامش، آسایش و شادکامی برای همگان باشد.
متن پیام نچیروان بارزانی:
با گرمی و از صمیم قلب، عید ملی نوروز و سال نو کوردی را به شما، خانوادههای سربلند شهدا، پیشمرگههای قهرمان و تمامی نیروهای امنیتی تبریک میگویم. امیدوارم این عید مایه آرامش و سعادت برای همگان باشد.
نوروز بیانگر عمق تاریخی سرشار از مبارزه و حماسههای ایستادگی ملتی است که همواره با ارادهای پولادین در برابر ستم ایستاده و هرگز تسلیم نشده است. نوروز نماد شکست تاریکی و نوزایی زندگی است؛ حقیقتی تاریخی که ثابت میکند هیچ قدرت و سلاحی توان خاموش کردن شعله آزادیخواهی را در نهاد کردها ندارد.
امروز نیز آتش نوروز برای ما فراخوانی همیشگی برای پایداری، مقابله با چالشها، همدلی و اتحاد است. این شور و شوق، اراده نوروزی ماست تا از دستاوردهای دستوری خود محافظت کنیم و فدرالیسم و کیان سیاسی اقلیم کردستان را که ثمره خون شهدا و مبارزات چندینساله ماست، مقتدر و استوار نگاه داریم.
امسال در حالی به استقبال بهار و نوروز میرویم که منطقه ما شرایط حساس و پیچیدهای را سپری میکند. خطرات جنگ و پیامدهای آن از هر سو نمایان است؛ لذا وظیفه همگی ماست که با مسئولیتپذیری تاریخی، برای دور نگه داشتن اقلیم کردستان و عراق از این تنشها تلاش کنیم. صلح و صلحطلبی بزرگترین قدرت ماست و تنها در سایه ثبات میتوانیم آیندهای بهتر بنا نهیم.
در رابطه با دولت فدرال عراق، ضمن استقبال از هر گام مثبتی، تأکید میکنیم که در این شرایط، همکاری و هماهنگی بیشتر میان اربیل و بغداد، اجرای واقعی قانون اساسی، پایبندی به سیستم فدرالی و حفظ حقوق تمامی مؤلفهها، تنها تضمین برای عراقی قدرتمند و باثبات است. ما در اقلیم کردستان همچون همیشه عامل آرامش و ثبات خواهیم ماند و دست تفاهم و دوستی را به سوی همگان دراز میکنیم.
از شما درخواست میکنم در هنگام سفر و تفرج، نهایت دقت را در حفظ سلامت خود، خانواده و عزیزانتان داشته باشید. بهویژه در این روزها که منطقه با وضعیتی پیچیده و پیامدهای خطرناک جنگ روبروست، هوشیاری بیشتری داشته باشید.
باید به دستورالعملهای راهنمایی و رانندگی و توصیههای نهادهای مربوطه پایبند باشید تا این عید را در آرامش و سلامت سپری کنید و هیچ تلخکامیای یاد نوروز را مکدر نکند. همچنین حفظ محیطزیست و طبیعت زیبای کردستان، وظیفهای ملی و نشانه تمدن ماست که باید به آن پایبند باشیم.
نوروز بر تمامی ملتهایی که این آیین را گرامی میدارند مبارک باد. خداوند بزرگ یارتان باشد و صلح و آرامش را بر منطقه و تمام بشریت بگستراند.
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.