اسکات بسنت، وزیر خزانهداری آمریکا، روز جمعه ۱۳ مارس ۲۰۲۶، هزینهی جنگ علیه ایران را تا این لحظه فاش کرد و همزمان به احتمال اسکورت کشتیهای نفتکش از طریق تنگه هرمز اشاره نمود.
بسنت همچنین خاطرنشان کرد که نیروی دریایی آمریکا به محض اینکه از نظر نظامی میسر باشد، همراهی و اسکورت نفتکشها را از طریق تنگه هرمز آغاز خواهد کرد؛ اقدامی که هدف آن اطمینان از تداوم جریان انرژی جهانی است.
بسنت اشاره کرد که ایران تلاشی برای مینگذاری تنگه انجام نمیدهد و حضور نفتکشهای چینی و ایرانی را در این مسیر آبی، مانعی در برابر هرگونه اقدامی از این دست میداند.
این مقام آمریکایی فاش کرد که هزینهی جنگ علیه ایران تا به این لحظه، حدود ۱۱ میلیارد دلار آمریکا بوده است.
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.