
روز سهشنبه، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان و فرمانده کل نیروهای پیشمرگه، در محل ریاست اقلیم کردستان و با حضور شیخ جعفر شیخ مصطفی، معاون رئیس، ریاست یک نشست عالیرتبه نظامی و امنیتی را بر عهده گرفت. در این جلسه، وزیر پیشمرگه، وزیر امور داخله، رئیس ستاد ارتش پیشمرگه و فرماندهان ارشد نیروهای پیشمرگه حضور داشتند.
در این نشست، بهطور دقیق به آخرین تحولات امنیتی منطقه، پیامدهای جنگ و تأثیرات خطرناک آن بر اقلیم کردستان پرداخته شد.
همچنین، چندین تصمیم و دستورالعمل برای تقویت امنیت و ثبات اقلیم کردستان و نحوه تعامل رسانهها با رویدادها و تحولات صادر شد.
نچیروان بارزانی تأکید کرد که اقلیم کردستان بههیچوجه بخشی از جنگها و درگیریها نخواهد بود و حفظ ثبات و آرامش کشور در اولویت کارها قرار دارد.
در همین چارچوب، وی تأکید کرد که بههیچوجه اجازه داده نخواهد شد خاک اقلیم کردستان به منبع تهدید و خطر علیه جمهوری اسلامی ایران یا هر کشور همسایه دیگری تبدیل شود.
در بخش دیگری از این نشست، حملات خرابکارانه گروههای قانونشکن در عراق که با پهپاد و موشک علیه اقلیم کردستان انجام میشود و منجر به خسارات جانی و مالی شده است، بهشدت محکوم شد. در این زمینه تأکید گردید که دولت فدرال عراق مسئول است تا وظایف خود را برای جلوگیری از این حملات و شناسایی و مجازات عاملان آن انجام دهد، چرا که این حملات نقض آشکار حاکمیت کشور و تهدیدی برای ثبات عمومی است.
در پایان نشست، ضمن ابراز همدردی با خانوادههای شهدا و مجروحان حملات به اقلیم کردستان، از نیروهای پیشمرگه و نهادهای امنیتی به خاطر تلاشها و شبزندهداریهایشان در راه حفظ خاک و مردم کردستان قدردانی شد.
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.