
در ادامه دیدارها و نشستهای کنفرانس امنیتی مونیخ، بعدازظهر روز شنبه ۲۰۲۶/۲/۱۴، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان، با مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد. در این نشست، روابط آمریکا با عراق و اقلیم کردستان و چشمانداز همکاریهای مشترک میان آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نچیروان بارزانی مراتب تشکر و قدردانی خود را از حمایتهای آمریکا از عراق و اقلیم کردستان ابراز داشت. از سوی دیگر، مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، بر پایبندی کشورش به حمایت از عراق و اقلیم کردستان و حفظ آرامش و ثبات در منطقه تأکید کرد؛ وی همچنین از جایگاه اقلیم کردستان به عنوان یک شریک کلیدی و عاملی برای ثبات تمجید نمود. در پایان این نشست، اوضاع سوریه و حقوق کردها در آن کشور، به همراه آخرین تحولات منطقه، محور دیگری از گفتگوها بود. در این بخش، هر دو طرف بر حفظ حقوق کردها و سایر طیفها در یک سوریهی متحد تأکید کردند.
نچیروان بارزانی و مارکو روبیو در کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار کردند
نچیروان بارزانی و مارکو روبیو در کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار کردند
100%
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.