اربیل 31°C يكشنبه 07 تیر 19:07

آمريكا از بغداد می‌خواهد که در اسرع وقت با اربیل مذاکره کند

آمريكا از بغداد می‌خواهد که در اسرع وقت با اربیل مذاکره کند
کوردستان TV
100%


وزارت امور خارجه ایالات متحده آمريكا روز پنجشنبه، 5 ژوئن 2025، اعلام کرد: توافق‌نامه‌های اخیر دولت اقلیم کردستان با شرکت‌های آمریکایی برای توسعه تولید گاز طبیعی، گامی مهم برای رفع عدم تعادل دیرینه در بخش انرژی عراق است. وزارت امور خارجه از بغداد و اربیل خواسته است تا فوراً برای تسریع اجرای پروژه و افزایش استقلال انرژی عراق هماهنگی کنند. یک مقام وزارت امور خارجه در واشنگتن به شفق نیوز گفت: ایالات متحده معتقد است که استقلال انرژی در عراق، عراق را از نظر سیاسی پایدارتر خواهد کرد وی افزود که توافق‌نامه‌های اخیر امضا شده توسط نخست وزیر مسرور بارزانی با شرکت‌های آمریکایی برای گسترش تولید گاز طبیعی در کردستان عراق، از این هدف پشتیبانی می‌کند. او افزود که این پروژه‌ها، چه در منطقه و چه در سایر نقاط کشور، به نفع همه عراقی‌ها هستند، به ویژه با توجه به بحران برق جاری در عراق. او گفت: ما بغداد و اربیل را تشویق می‌کنیم که برای شروع تولید گاز در اسرع وقت با هم همکاری کنند. وزارت دارایی عراق تصمیم گرفته است که حقوق کارمندان دولت منطقه‌ای کردستان را برای هشت ماه اول امسال پرداخت نکند. برخی از ناظران معتقدند که این نوعی فشار برای مخالفت با قراردادهای جدید است، در حالی که ایالات متحده حمایت کامل خود را مجدداً تأیید کرده است.

جهان

اظهار نظر (0)

تاکنون هیچ نظری داده نشده است.

به عنوان مهمان پاسخ دهید

آیا می خواهید اعلان ها را دریافت کنید؟
بمێنەوە لەگەڵ نوێترین هەواڵ و ڕووداوەکانمان.