اربیل 31°C شنبه 06 تیر 09:31

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: واشنگتن از قراردادهای جدید گازی در اقلیم کردستان حمایت می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: واشنگتن از قراردادهای جدید گازی در اقلیم کردستان حمایت می‌کند
کوردستان TV
100%


تامی بروس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفت: دولت آمریکا کاملاً از توافقات جدید اقلیم کردستان با شرکت‌های آمریکایی برای توسعه تولید گاز طبیعی در اقلیم کردستان حمایت می‌کند. بروس در یک کنفرانس خبری گفت: توافق‌نامه‌هایی که در واشنگتن به ریاست مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان، امضا شد، گامی مهم در جهت دستیابی به استقلال انرژی در عراق است. بروس در این رابطه می‌گوید: ما از امضای قراردادهای بزرگ توسط نخست وزیر بارزانی با شرکت‌های آمریکایی خرسندیم. ما معتقدیم که این قراردادها به عراق کمک می‌کند تا از منابع داخلی خود بهره ببرد. سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد که استقلال انرژی «به‌وضوح یک مسئله مهم امنیت ملی» و از اولویت‌های دولت آمریکا در عراق است. سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این دو قرارداد که ارزش آنها 110 میلیارد دلار است و این چیزی است که همه ما می‌خواهیم. ما برای آن تلاش کرده‌ایم و ایالات متحده بغداد و اربیل را تشویق کرده است که برای شروع تولید گاز در اسرع وقت با یکدیگر همکاری کنند. قرار است مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز جمعه با مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، دیدار و درباره گسترش تجارت و سرمایه‌گذاری بین ایالات متحده و اقلیم کردستان گفتگو کند. روبیو گفت که ایالات متحده از خودمختاری کردستان و شرکت‌های آمریکایی فعال در اقلیم کردستان حمایت می‌کند و همچنین از دولت عراق خواست تا به گام‌های اقتصادی لازم برای توسعه اقتصادی اقلیم کردستان احترام بگذارد. به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، واشنگتن معتقد است که منافع ایالات متحده، عراق و کردستان در یک اقلیم کردستان عراق قوی و مقاوم در چارچوب یک عراق فدرال مستقل و توسعه‌یافته است.
.

جهان

اظهار نظر (0)

تاکنون هیچ نظری داده نشده است.

به عنوان مهمان پاسخ دهید

آیا می خواهید اعلان ها را دریافت کنید؟
بمێنەوە لەگەڵ نوێترین هەواڵ و ڕووداوەکانمان.