اربیل 31°C جمعه 05 تیر 00:29

ریبر احمد: قراردادهای بخش انرژی، گواهی بر اعتماد شرکت‌های بزرگ به اقلیم کردستان است

اروپا و ایالات متحده آمريكا به دنبال سرمایه‌گذاری در اقلیم کردستان هستند
کوردستان TV
100%


 

ریبر احمد وزیر کشور دولت اقلیم کردستان می‌گوید قراردادهای امضا شده در حوزه انرژی در واشنگتن، گواهی بر اعتماد شرکت‌های بزرگ جهان به اقلیم کردستان است و کشورهای بزرگ اروپایی و آمریکایی خواهان سرمایه‌گذاری در اقلیم کردستان هستند. دیروز دوشنبه، 20 مه 2025، دو توافقنامه انرژی بین وزارت منابع طبیعی دولت اقلیم کردستان و دو شرکت نفتی آمریکایی (HKN Energy و Western Zagros) در مراسمی به ریاست نخست وزیر مسرور بارزانی امضا شد. در همین راستا، ریبر احمد وزیر کشور دولت اقلیم کردستان، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: آقای مسرور بارزانی اهمیت زیادی برای تولید داخلی قائل است. از زمان آغاز کابینه‌اش، یکی از موارد دستور کار او مربوط به توجه و حمایت از تولید داخلی و جذب سرمایه خارجی به اقلیم کردستان بوده است. او تأکید کرد که سفر نخست وزیر اقلیم کردستان به ایالات متحده، دستاورد دیگری از تجارت و سرمایه‌گذاری در سطح بالا با شرکت‌های آمریکایی در حوزه گاز و نفت، در شرایط فعلی خاورمیانه و اقلیم کردستان ميباشد و این خود گواه دیگری است که اقلیم کردستان مورد اعتماد شرکت‌های بزرگ و دوستان و رفقای ما در این حوزه است. کشورهای بزرگ اروپایی و ایالات متحده آمريكا به دنبال سرمایه‌گذاری در اینجا هستند و ما امیدواریم با این قراردادها آینده‌ای روشن‌تر برای اقلیم کردستان رقم بزنیم.

جهان

اظهار نظر (0)

تاکنون هیچ نظری داده نشده است.

به عنوان مهمان پاسخ دهید

آیا می خواهید اعلان ها را دریافت کنید؟
بمێنەوە لەگەڵ نوێترین هەواڵ و ڕووداوەکانمان.