


در ابتدای اجلاس سلامت کردستان، که در آن کمپین ایمنی جادهها اعلام شد، این هفته چندین فعالیت آگاهیبخشی ترافیکی برگزار خواهد شد. وزیر کشور گفت که به بخش جاده و ترافیک توجه زیادی دارند و به منظور کاهش تصادفات رانندگی در سراسر کردستان، دوربینهای کنترل سرعت نصب شده است. روز، دوشنبه، 12 مه 2025، کمپین ایمنی جادهها در مراسم سلامت کردستان آغاز شد و ربر احمد، وزیر کشور اقلیم کردستان، گفت: ما برای تأمین ایمنی بیشتر شهروندانمان به بخش حمل و نقل عمومی اهمیت زیادی میدهیم. در کابینه نهم دولت اقلیم کردستان به رياست مسرور بارزانی، شهروندان به مرکز استراتژیک کار تبدیل شدهاند. وزیر کشور گفت: تعدادی پروژه در حوزه راه و ترابری اجرا شده است. ما دستورالعملهایی را در مورد شرایط سختگیرانه صادر کردهایم، استانداردهای بینالمللی را درخواست کردهایم، کمپین گسترش نقشههای ترافیکی ادامه دارد، ما با نصب موانع ایمنی جاده و علائم راهنمایی و رانندگی و ساخت چندین پل عبوری، دستورالعملهای صدور گواهینامه رانندگی را به سطوح بینالمللی ارتقا دادهایم. ما همچنین کارهای نظارتی برای موتورسیکلتها انجام دادهایم و پس از یازده سال تعلیق، دستورالعملهایی را برای تاکسیها صادر کردهایم. او گفت: به منظور کاهش تصادفات رانندگی در سراسر کردستان، دوربینهای کنترل سرعت نصب شدهاند و بین سالهای 2018 تا 2024، تعداد تصادفات رانندگی 46 درصد کاهش یافته است. طبق اعلام اداره کل راهنمایی و رانندگی کردستان، در سال 2018، 2400 تصادف در کردستان رخ داده که منجر به کشته شدن 700 نفر و زخمی شدن 7000 نفر دیگر شده است. در مقابل، در سال 2024، 709 تصادف رانندگی در اربیل رخ داده که منجر به کشته شدن 98 نفر شده است.
اربیل: اجلاس سلامت کردستان، کمپین ایمنی جادهها را آغاز میکند
وزیر کشور: نصب دوربینهای کنترل سرعت برای کاهش تصادفات رانندگی ضروری است
100%
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.