دنیایی که محصول تکنولوژی و اینترنت و فراتر از مرزهای جغرافیایی است و با شکلگیری شبکههای اجتماعی به بخشی از زندگی انسان امروز تبدیل شده است. مفهوم جهان های مجازی به طور قابل توجهی پیش از رایانه ها است. در میان اولین جهان های مجازی که توسط کامپیوترها پیاده سازی شدند، شبیه سازهای واقعیت مجازی بودند. جهانهای مجازی معاصر، بهویژه محیط های آنلاین چند کاربره، عمدتاً مستقل از این تحقیقات پدید آمدند، در عوض توسط صنعت بازیسازی، اما با الهام از المان های مشابه، پدید آمدند. محیط های مجازی در واقع یک ترفند فریبنده برای ادراک هستند. و در حقیقت چیزی را که وجود ندارد با استفاده از صداها و تصاویر به ادراک انسان القا می کند. جهانهای مجازی معمولاً بر محتوای جذاب ذهنی و احساسی تکیه میکنند که باعث ایجاد یک تجربه کاذب میشود. اولین دنیای مجازی ارائه شده در اینترنت جوامع و اتاق های گفتگو بودند که برخی از آنها به MUD و MUSH تبدیل شدند. اولین MUD، معروف به MUD1، در سال 1978 منتشر شد. مخفف آن در ابتدا مخفف Multi-User Dungeon بود، اما بعداً به معنای ابعاد چند کاربر و دامنه چند کاربر نیز آمد. MUD یک دنیای مجازی است که در آن بازیکنان بسیاری در زمان واقعی با هم تعامل دارند. در سال 1996، شهر هلسینکی فنلاند با شرکت تلفن هلسینکی (از زمان Elisa Group) اولین تصویر سه بعدی مجازی آنلاین را راه اندازی کرد که برای نقشه برداری از یک شهر طراحی شده بود. پروژه مجازی هلسینکی در نهایت به پروژه هلسینکی آرنا 2000 تغییر نام داد و بخش هایی از شهر در بافت مدرن و تاریخی به صورت سه بعدی ارائه شد. در سال 1999، اولین دنیای مجازی مخصوص کودکان با پایگاهی در یادگیری مبتنی بر بازی و یکی از اولین اقتصادهای مبتنی بر ارز مجازی راه اندازی شده اندکی پس از آن، در سال 2000، Habbo راه اندازی شد و رشد کرد تا به یکی از محبوب ترین و طولانی ترین دنیای مجازی با میلیون ها کاربر در سراسر جهان تبدیل شود.
20 اوت روز جهانی دنیای مجازی
20 اوت روز جهانی دنیای مجازی
100%
اظهار نظر (0)
تاکنون هیچ نظری داده نشده است.